W przypadku Triady spadki w obrotach i liczbie klientów sięgały kilku procent rocznie. Z analiz przeprowadzonych przez biuro wynikało, że winne są hotele, które nie spełniały oczekiwań klientów.

– Postanowiliśmy je wymienić. Z katalogu na zimę zniknęło 10 proc. hoteli. Z kolei oferta na lato składa się będzie w 44 proc. z nowych ośrodków. Łącznie proponujemy 262 hotele, co oznacza też wzrost względem tego roku – mówi Piotr Zawistowski, prezes Triady.

Ponad 70 proc. oferty stanowią obiekty cztero- i pięciogwiazdkowe. Firma chce poprawić jakość usług i zmniejszyć liczbę reklamacji.

Triada, podobnie jak TUI, zapowiada obniżkę cen wycieczek, średnio o kilka procent.

– To efekt udanych negocjacji z hotelarzami i przewoźnikami. Największe, nawet kilkunastoprocentowe spadki nastąpią w przypadku wycieczek do Grecji. To zrozumiałe. Tu kryzys poczynił największe spustoszenie – zauważa Piotr Zawistowski.

Zdobyciu coraz większej liczby klientów, a tym samym odrodzeniu się sprzedaży, ma służyć też podpisana umowa o współpracy z Lukas Bankiem. Dzięki niej firma proponuje wycieczki na kredyt, co ma przyciągnąć mniej zamożnych polskich turystów.

– Okres kredytowania wynosi maksymalnie sześć miesięcy i sięga 100 proc. ceny wycieczki. Co więcej, odsetki wynoszą 0 proc. – tłumaczy Piotr Zawistowski.

Triadzie udało się też zostać wyłącznym partnerem programu dofinansowanego przez rząd cypryjski, którego celem jest popularyzacja turystyki osób po 55. roku życia.

Jak dowiedział się „DGP”, firma dąży do poprawy wyników, bo w planach wciąż ma debiut na warszawskiej giełdzie.