Zdecydowaliśmy się na przeniesienie naszej bazy oraz wykonywanie połączeń z lotniska Chopina do lotniska w Modlinie w celu ograniczenia naszych kosztów. Prowadzimy działalność niskokosztową, a dzięki współpracy z Modlinem poprawimy naszą mobilność, co się przełoży na pasażera, oferując mu albo więcej połączeń, albo tańsze bilety, albo oba te rozwiązania  - powiedział na konferencji prasowej w Warszawie Stephenson. Nie ujawnił, jakie nowe kierunki zamierza w przyszłości otworzyć przewoźnik oraz kiedy. Pracujemy nad tym  - dodał.

Port lotniczy w Modlinie ma być oddany do użytku wiosną 2012 r., jeszcze przed Euro 2012. Lotnisko, jako wspomagające port Chopina w Warszawie, ma obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe. Operacje lotnicze będą się odbywały 24 h na dobę.

Jak zaznaczył Stephenson, przeniesienie całej bazy do Modlina pozwoli przewoźnikowi na zmniejszenie jego kosztów od 15 do 20 proc.

Uważamy, że lotnisko Modlin położone jest w dogodnym punkcie na północ od Warszawy  - zaznaczył Stephenson. Według założeń przewoźnika, dojazd samochodem z centrum stolicy zajmuje ok. 40 min.

Inną opcją jest pociąg. Zgodnie z planami województwa i Kolei Mazowieckich, do terminalu będzie można bezpośrednio dojechać pociągiem w 2014 r. Władze województwa przewidują, że przebudowa i rozbudowa bocznicy kolejowej oraz budowa stacji na lotnisku w Modlinie potrwa od półtora roku do dwóch lat. Do tego czasu pasażerowie będą mogli dojechać pociągiem do stacji w Modlinie - kilka kilometrów od terminalu. Stamtąd na lotnisko ma ich dowozić autobus. "Lotniskowe" pociągi Kolei Mazowieckich na trasie Modlin-Warszawa mają kursować od 1 czerwca br. Zgodnie z nowym rozkładem jazdy na przyszły rok, z Warszawy do Modlina i z Modlina do Warszawy ma jeździć 38 par pociągów.

Z dniem 18 lipca przenosimy naszą bazę z Lotniska Chopina. Pasażerowie, którzy zarezerwowali już bilety na samoloty wylatujące z tego lotniska 18 lipca lub po tym terminie, zostaną poinformowani o zmianie  - powiedział Stephenson.

Prezes portu w Modlinie Piotr Okienczyc powiedział, że to ważny dzień dla lotniska, gdyż pozyskało ono pierwszego przewoźnika. Prowadzimy rozmowy z innymi przewoźnikami, ale nie mogę powiedzieć, z jakimi i kiedy zaczną oni latać z naszego portu  - powiedział. Potwierdził, że port będzie gotowy na Euro 2012. "Nie potrafię podać oficjalnej daty otwarcia lotniska" - przyznał.

Dyrektor warszawskiego portu i Portów Lotniczych Michał Marzec ocenił, że decyzja przewoźnika jest oczywistą i przewidywaną konsekwencją wcześniejszych decyzji i działań. Lotnisko w Modlinie zyskuje silnego partnera i od początku istnienia zapewnia sobie znaczący poziom ruchu. Ale zadowolone mogą być również Porty Lotnicze (PPL), które zarządzają Lotniskiem Chopina i są jednym z czterech udziałowców spółki zarządzającej Modlinem.

Przewidywane zmniejszenie liczby pasażerów na Lotnisku Chopina w wyniku przeniesienia części ruchu do Modlina jest przez nas od dawna prognozowane i jesteśmy na to przygotowani. M.in. z tego powodu właśnie na ten rok zaplanowaliśmy przebudowę części terminalu, która zmniejszy jego przepustowość. Realizacja tego zadania byłaby znacznie trudniejsza przy poziomie ruchu obsługiwanego obecnie  - podkreślił Marzec, cytowany w komunikacie.

Wizz Air w ubiegłym roku przewiózł 11 mln pasażerów. Przewoźnik ma 15 baz operacyjnych w 8 państwach, m.in. w Polsce, Bułgarii, Rumunii, Czechach, na Węgrzech i na Ukrainie. Obsługuje 222 trasy do 66 miast w 24 krajach. Flota składa się z 34 Airbusów A320. Przewoźnik zatrudnia 1450 osób, w tym w Polsce ok. 500.

W Polsce linia oferuje połączenia z Warszawy, Katowic, Gdańska, Poznania i Wrocławia. W ub.r. linia przewiozła 4,2 mln osób. Lata na 77 trasach.

Z Warszawy Wizz Air oferuje 18 tras plus jedną sezonową. Można polecieć m.in. do Londynu, Brukseli, Sztokholmu, Rzymu, Oslo, Mediolanu, Paryża. W 2012 r. linia planuje obsłużyć z Warszawy 1,25 mln osób.

Zgodnie z danymi lotniska w Modlinie, terminal będzie mógł obsłużyć ok. 2 mln pasażerów rocznie.

Lotniskiem zarządza spółka Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Jej udziałowcami są: Agencja Mienia Wojskowego, województwo mazowieckie, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze oraz miasto Nowy Dwór Mazowiecki.