Emilia Kubik, która koordynuje program Polskiej Organizacji Turystycznej wyjaśnia, że wizyta turystów z Dalekiego Wschodu oznacza dla Polaków konkretne korzyści. Pobyt Chińczyków w Polsce trwa średnio trzy dni i dwie noce. W tym czasie wydają oni średnio około 880 dolarów na osobę. Najwięcej, powyżej 900 dolarów wydają Japończycy.

Reklama

Jak dodaje Emilia Kubiak, to dwa razy więcej niż Europejczycy.

POT na promocyjnych plakatach pokaże na Dalekim Wschodzie Gdańsk, Kraków i Warszawę.

Kampania prowadzona w azjatyckich krajach ma zachęcić turystów do odwiedzenia Polski. Barbara Tutak z POT wyjaśnia, że w ubiegłym roku Polskę odwiedziło około 85 tysięcy turystów z Dalekiego Wschodu. Około 40 tysięcy przybyło do nas z Japonii, około 35 tysięcy osób z Chin i ponad 10 tysięcy osób z Indii. Dzięki kampanii promocyjnej już w przyszłym roku ma nas odwiedzić około 109 tysięcy turystów z Dalekiego Wschodu.

Reklama

Poza promocją w azjatyckich mediach oraz w internecie Polska Organizacja Turystyczna przygotowała także część polskiej branży turystycznej na przyjęcie gości z Azji, którzy różnią się od turystów europejskich. Są oni bardziej wymagający, zdyscyplinowani, nie tolerują spóźnień i zmian w planie podróży, ponieważ przygotowują się do każdego z punktów wycieczki.