Na parkingu wydzielono kilka miejsc dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

Pierwsze 10 minut postoju jest bezpłatne, a każda następna rozpoczęta godzina kosztuje 5 zł. Postój od 12 do 24 godzin kosztuje 60 zł, a od 3 do 7 dni - 200 zł.

Budowa podziemnego parkingu była częścią modernizacji dworca kolejowego, która rozpoczęła się ponad dwa lata temu. 1 czerwca br. dworzec został częściowo otwarty dla podróżnych, wówczas rzecznik prasowy grupy PKP Łukasz Kurpiewski zapowiedział, że parking zostanie uruchomiony w ciągu kilku dni. Termin kilkukrotnie przekładano tłumacząc opóźnienie m.in. koniecznością przeszkolenia obsługi i sprawdzenia instalacji bezpieczeństwa. Ostatecznie parking otworzono z opóźnieniem ponad dwu tygodni.

Na parking można wjechać od ul. Peronowej lub od ul. Piłsudskiego, a osoby, które zostawią na nim samochód, będą mogły dostać się na dworzec jednym z dwu tuneli. - Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w posadzce zjazdu instalacji podgrzewającej, co rozwiąże problem śliskiej nawierzchni związanej z opadami śniegu czy deszczu. Całość obiektu została także objęta nowoczesnym monitoringiem - powiedział rzecznik prasowy PKP SA we Wrocławiu Bartłomiej Sarna.

Reklama

Remont dworca głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. 1 czerwca br. do dyspozycji podróżnych oddano m.in. hol kasowy, perony wraz z tunelami, a także poczekalnie, informację kolejową oraz informacje turystyczną.

Do końca lipca potrwają prace przy modernizacji piętra, na którym znajdą się lokale gastronomiczne i część handlowa.

Wykonawcą robót jest konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Koszt wszystkich prac wynosi ok. 360 mln zł.

Pierwsze budynki dworca głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX w. dworzec przebudowano. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.