Problemy z systemem bagażowym sprawiły, że setki podróżnych czekały w miniony weekend ponad trzy godziny na odbiór bagażu bez żadnego wyjaśnienia ze strony personelu, a w piątek wieczorem media obiegły zdjęcia setek niewydanych podróżnym bagaży, które piętrzyły się w terminalu 2.

Reklama

Problem dla tysięcy pasażerów

Nie wiadomo, ile linii lotniczych zastosuje się do prośby, ale należy się spodziewać, że problem dotknie tysiące pasażerów. Wśród linii lotniczych, które już odwołały niektóre poniedziałkowe loty, są: Virgin Atlantic, Flybe, Air France, Air Canada, TAP Portugal, Loganair, British Airways, Delta Air Lines, Brussels Airlines, Scandinavian Airlines, Aer Lingus, ITA Airlines, Eurowings, Lufthansa, KLM i Bulgaria Air.

Bezwarunkowo przepraszamy za zakłócenia, z którymi pasażerowie musieli się zmierzyć w ciągu tego weekendu. Problemy techniczne mające wpływ na systemy bagażowe spowodowały, że podjęliśmy decyzję o zwróceniu się do linii lotniczych operujących w terminalach 2 i 3 o konsolidację ich rozkładów lotów w poniedziałek 20 czerwca. Pozwoli nam to zminimalizować bieżące skutki; prosimy wszystkich pasażerów o sprawdzenie aktualnych informacji u swoich linii lotniczych - oświadczył rzecznik Heathrow. Na terminal 2 przylatują m.in. samoloty PLL LOT.

W piątek prezes Heathrow John Holland-Kaye wyraził opinię, że przywrócenie normalnej sytuacji w branży przewozów pasażerskich, która po redukcji personelu w czasie pandemii Covid-19 zmaga się z brakami kadrowymi, szczególnie wśród obsługi naziemnej, zajmie 12-18 miesięcy.