Pasażerom przysługuje pełny zwrot kosztu biletu w ciągu 7 dni za niewykorzystane części podróży oraz za części już odbytych, jeśli lot nie spełnia już celu podróży. W razie potrzeby, lot powrotny do miejsca początkowego w najbliższym możliwym terminie.
Pasażer ma również prawo do zmiany planu podróży na porównywalnych warunkach do miejsca docelowego w najbliższym możliwym terminie i w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności miejsc.
Pasażer ma prawo do posiłków i napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. W przypadku konieczności pobytu przez jedną lub więcej nocy ma mieć zapewnione zakwaterowanie oraz transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania np. hotelu.
Odszkodowanie
Jeśli lot nie był dłuższy niż 1500 km, przysługuje pasażerowi 250 euro odszkodowania. Dla lotów wewnątrzwspólnotowych powyżej 1500 km i innych lotów od 1500 km do 3500 km przysługuje 400 euro, dla wszystkich innych lotów 600 euro.
Kiedy przysługuje 50 proc. odszkodowania?
Jeśli pasażerowi zaoferowano alternatywny lot, a czas przylotu jest bliski czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu, przysługuje odszkodowanie pomniejszone o 50 proc. Odszkodowanie takie przysługuje, jeśli lot do 1500 km opóźnił się o 2 godziny, jeśli lot wewnątrzwspólnotowy powyżej 1500 km i inny lot od 1500 km do 3500 km opóźnił się o 3 godziny i wszystkie inne loty opóźniły się o 4 godziny.