Celem kampanii, jak przypomniano na konferencji prasowej, jest budowa wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca wypoczynku. Ma temu służyć m.in. promocja walorów turystycznych Polski oraz przybliżanie naszej historii i kultury.
Rejs żaglowca trwał od połowy czerwca do połowy września, odbywał się pod hasłem "Chopin/Polska/The Course". W czasie trzymiesięcznej podróży statek odwiedził 20 portów w siedmiu krajach. Żeglarze spędzili na morzu ok. 700 godzin, a statek przebył ponad 5 tys. mil morskich. Załogę stanowili głównie studenci wybrani w drodze konkursu, często absolwenci szkół turystycznych.
"Fryderyk Chopin" odwiedził: Niemcy (Hamburg, Lubekę, Rostock i Kilonię), Francję (Dunkierkę, Brest, Nantes i St. Malo), Wielką Brytanię (Londyn), Holandię (Amsterdam), Szwecję (Ystad, Malmoe, Sztokholm i Karlskronę), Danię (Kopenhagę i Arhus) oraz Belgię (Brugię, Antwerpię i Ostendę).
Jego wizytom towarzyszyły liczne atrakcje, m.in. wspólne malowanie fortepianów, występy baletu na rejach, koncerty, degustacja polskich smakołyków, nauka poloneza, wykłady, pokazy sztucznych ogni; była też możliwość zwiedzania żaglowca. W wybranych portach wykonano także pięć pomników Fryderyka Chopina. Każdy stworzono z innych materiałów - były to przedmioty charakterystyczne dla danego kraju m. in. parasole, klocki lego czy butelki po szampanie. Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszyły Punkty Informacji Turystycznej.
Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej, w imprezach na nabrzeżach uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy osób. Trudno ocenić, ile osób zobaczyło w tym czasie reklamy naszego kraju na tzw. nośnikach outdoorowych (m.in. billboardach, plakatach, banerach i reklamach na dworcach) oraz innych formach np. na londyńskich taksówkach. Wizyty żaglowca często odnotowywały zagraniczne i krajowe media; pisano o nich na portalach społecznościowych.
Kampania "Promujmy Polskę Razem" zaplanowana jest na trzy lata. Do promocji organizatorzy chcą wykorzystać m.in. trwający Rok Chopinowski, polską prezydencję w Unii Europejskiej w 2011 r. oraz EURO 2012. Projekt jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.