"Przewaga konkurencyjna Torunia opiera się na postaci Mikołaja Kopernika, a w konsekwencji astronomii i kosmosie. Zawsze pracujemy dla Torunia i jego marki, dlatego w codziennej pracy kierujemy się hasłem >>Toruń. Gotyk na dotyk,... a kosmos na wyciągnięcie ręki<<" - powiedział dyrektor planetarium Lucjan Broniewicz.

Reklama

Oferta planetarium zdobyła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy produkt turystyczny województwa kujawsko-pomorskiego. Ten werdykt potwierdziła Polska Organizacja Turystyczna, która wyróżniła planetarium swoim certyfikatem.

Toruńskie Planetarium działa od lutego 1994 roku. Przez ten okres, pod charakterystyczną kopułą przy ulicy Franciszkańskiej, zasiadło ponad 2,5 mln widzów, a lata 2008 i 2009 zakończyły się wynikiem frekwencyjnym na poziomie 186 tysięcy widzów.

"W Europie niewiele jest planetariów, które mogą pochwalić się podobnym wynikiem. Również obecny rok, mimo wiosennej powodzi, należeć będzie do najlepszych w historii naszej instytucji" - dodał dyrektor Broniewicz. Planetarium przygotowuje obecnie interaktywną wystawą o nazwie "Geodium", poświęconą Ziemi jako planecie. Otwarcie zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku.

Centralnym elementem ekspozycji będzie obracający się globus - model Ziemi, a interaktywne eksponaty prezentować będą zjawiska związane z ewolucją planety od wulkanów, poprzez narodziny życia, epokę zlodowaceń aż po nastanie cywilizacji człowieka. "W ten oto sposób powstanie w Toruniu małe centrum nauki dedykowane wyłącznie popularyzacji astronomii oraz nauk i technik służących eksploracji kosmosu" - zaznaczył dyrektor.

W poprzednich edycjach konkursu na najlepszy produkt turystyczny certyfikat zdobyły także inne toruńskie atrakcje: Żywe Muzeum Piernika (2008) i Fort IV (2009).