Zdaniem autorów opracowania, Polsce potrzebny jest przede wszystkim dobry i skuteczny marketing, żeby przekonać turystów, iż warto przyjechać do naszego kraju. Bo nasze własne przeświadczenie, że mamy mnóstwo atrakcji - morze, góry, zabytki - to o wiele za mało.

Reklama

Tylko Polska ma takie góry, jak Bieszczady >>>>

Niestety, w ostatnich latach pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym znacznie się pogorszyła, głównie z powodu spadku liczby przyjazdów turystów z krajów sąsiednich (w ostatnich latach największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy, Białorusi i Rosji).

Udział Polski w międzynarodowych podróżach turystyczno- wypoczynkowych w Europie w zeszłym roku wynosił zaledwie 1,1 procent.

Polska będzie żeglarską potęgą? >>>>

Reklama

Co zrobić zatem, by poprawić nasz turystyczny wizerunek? Trzeba zrobić za granicą dobrą i skuteczną kampanię promocyjną. Kolejna ważna sprawa to stworzeniu sprawnego systemu informacji turystycznej. Koniecznie przy użyciu najnowszych technologii - na przykład tzw. bluepointów, czyli dużych ekranów dotykowych z szeroką informacją i dostępem do ogólnokrajowej bazy turystycznej - radzą eksperci Polskiej Organizacji Turystycznej.

Narciarze wodni na jeziorze Trzesiecko