Merostwo Paryża zleciło specjalistom skonstruowanie prototypu dużego sterowca, który powinien zostać oddany do eksploatacji w 2011 roku jako alternatywny środek transportu powietrznego i zastąpić w niektórych misjach mało ekonomiczne śmigłowce.

Według najnowszego "Le Journal du Dimanche", sterowiec nowego typu, napędzany elektrycznością z własnych baterii słonecznych, będzie miał 30 metrów długości i 17 metrów szerokości, będzie wypełniony 300 metrami sześciennymi helu i będzie miał zasięg 240 kilometrów przy szybkości podróżnej 60 kilometrów na godzinę.

Reklama

Jean-Luis Missika, radny czuwający nad realizacja projektu, wśród zadań, do jakich będzie wykorzystywany nowy typ sterowca, wymienia badanie zanieczyszczenia atmosfery nad miastem i jego okolicami, śledzenie natężenia ruchu samochodowego, wykonywanie zdjęć i przewóz pasażerów.

Nad prototypem sterowca pracuje zespół konstruktorów, mechaników i naukowców ze Szkoły Wyższej w Cachan oraz z innych ośrodków uniwersyteckich wspólnie z zakładami aeronautycznymi Dassault.Paryska prefektura policji, która wykorzystuje czasami sterowce do swych zadań, wynajmuje je od pewnego brytyjskiego przedsiębiorstwa.