Inspiracją do akcji był niegasnący fenomen tańca kibiców Lecha Poznań. Oryginalna forma dopingowania swojej drużyny została podchwycona przez kibiców Manchesteru City podczas tegorocznej edycji Ligi Europejskiej, w której poznańska drużyna stawiła czoła takim potęgom jak Juventus Turyn czy Manchester City. Miasto Poznań przygotowało akcję promocyjną, która wykorzystuje szum medialny wokół tańca ochrzczonego na wyspach jako "Do the Poznań" i zwraca uwagę, że Poznań ma jeszcze więcej do zaoferowania. Skierowana do młodych odbiorców akcja wykorzystuje postać zagranicznego mieszkańca Poznania, Paula.

Reklama
Media

Głównym nośnikiem akcji były pocztówki rozkolportowane wśród mieszkańców dwóch angielskich miast - Londynu i Manchesteru. Na kartkach ukazany został rodowity Brytyjczyk w 4 różnych sytuacjach prezentujących "wielowymiarowy" Poznań. Dodatkowo akcja wsparta jest krótkimi filmikami reklamowymi, nawiązującymi swą treścią do sytuacji przedstawionych na pocztówkach. Filmy promowane będą w Internecie. Wyprodukowane zostały także koszulki ze specjalną "instrukcją obsługi Poznania". Akcja przeprowadzona została w pierwszy weekend lipca.

Media

"Główny bohater akcji, Paul, to aktywny kibic i znawca kuchni. Porusza się na skuterze i, tak jak większość młodych ludzi, lubi dobrą zabawę. Zestawienie wakacyjnej formy przekazu wraz z ukazaniem najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Poznaniu podkreśla atrakcyjność i wyjątkowość naszego miasta" - tłumaczy Borys Fromberg, Zastępca Dyrektora Biura Promocji Miasta. Ciąg dalszy przygód Paula w Poznaniu można śledzić na jego oficjalnym blogu >>>

Media