Został już rozstrzygnięty przetarg, który wstępnie został zaakceptowany przez władzę uczelni - poinformował Andrzej Charytoniuk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej. W sumie odbyły się trzy przetargi, bowiem uczelnia i władze miasta chciały wydać na budowę kolejki 8 mln zł, a jedyny oferent jaki stawał do przetargu (austriacka firma) deklarował wybudowanie jej za 12,7 mln zł.

Reklama

Ostatecznie zdecydowaliśmy się na austriacką firmę nie tylko dlatego, że była jedyną firmą stającą do przetargu, ale przede wszystkim dlatego, że zaoferowali oprócz wybudowania kolejki całą logistykę z nią związaną, czyli m.in. szkolenia personelu - powiedział Charytoniuk.

Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z kolejki po wakacjach przyszłego roku. Jej budowa jest wspólnym przedsięwzięciem Politechniki Wrocławskiej i władz miasta.

Kolejka połączy dwa brzegi Odry. Stacje powstaną na Wybrzeżu Wyspiańskiego, gdzie znajduje się kampus główny Politechniki Wrocławskiej, oraz przy ul. Na Grobli, gdzie powstaje kompleks edukacyjno-badawczy Geocentrum.

Podróż półkilometrową trasą kolejki będzie trwała 2,5 minuty. Na trasie będą kursować dwa wagoniki, które pomieszczą jednorazowo 15 osób. W ciągu godziny kolejka będzie mogła przewieźć 370 osób.

Mieszkańcy Wrocławia i turyści będą mogli korzystać z kolejki posługując się biletami komunikacji miejskiej, a studenci Politechniki Wrocławskiej - najprawdopodobniej za darmo.