Niekomerycyjny projekt łączy promocję turystyki wyjazdowej do Andaluzji i naukę języka hiszpańskiego. Jego kluczowym elementem jest strona internetowa HiszpanskiwAndaluzji.pl pełniąca głównie funkcję informacyjną. Jak wynika z danych Departamentu Turystyki Hiszpanii, niemal 60 proc. Polaków indywidualnie organizuje swoje wyjazdy na Półwysep Iberyjski, dlatego portal internetowy został zaprojektowany tak, aby stanowić pełne źródło wiedzy na temat oferty szkół i kursów języka hiszpańskiego w Andaluzji, a także atrakcji regionu.
HiszpanskiwAndaluzji.pl skierowany jest do każdego, kto chciałby wyjechać do Hiszpanii, aby uczyć się języka, poznawać tamtejszą kulturę i przy okazji realizować swoje pasje i zainteresowania. Zawiera podstawowe informacje na temat poszczególnych prowincji Andaluzji, wiele praktycznych wskazówek i porad, z którymi warto zapoznać się przed podróżą, przede wszystkim jednak oferuje informacje i narzędzia, dzięki którym użytkownicy mogą samodzielnie nawiązać bezpośredni kontakt ze szkołami, których oferta najbardziej odpowiada ich indywidualnym potrzebom.
Głównym celem projektu jest promocja wyjazdów językowych do Andaluzji i zachęcenie do korzystania ze wszystkich atrakcji regionu. Zależało nam na stworzeniu bezpłatnego źródła wiedzy na temat andaluzyjskich szkół, które oferują całą gamę kursów językowych osadzonych w szerszym kontekście: m.in. muzyki i tańca flamenco, warsztatów kulinarnych, czy różnego rodzaju sportów letnich i zimowych. Stąd też pomysł, aby zaprojektować stronę z uwzględnieniem podziału na pięć tematycznych zakładek, nawiązujących do tematyki oferowanych kursów: Hiszpański w Ruchu, w Podróży, w Kuchni, w Kulturze i w Naturze - powiedział Maciej Grabowski, Dyrektor Agencji Promocji Regionu Andaluzji w Polsce.
Projekt wpisuje się w promocję idei organizowania wyjazdów językowych na własną rękę, włącznie z samodzielną organizacją zakwaterowania na okres pobytu i transportu. Podróżowanie bez udziału biur podróży i innych agencji pośredniczących w ostatnich latach coraz bardziej zyskuje na popularności.
Tego typu wyjazdy są niezastąpioną formą nauki języka obcego. Każdy język stanowi część kultury, dlatego pobyt w Hiszpanii, poznawanie ludzi, dla których hiszpański jest językiem ojczystym, ich zwyczajów, tradycji czy kuchni jest nie tylko niezapomnianym przeżyciem, ma też wymierne skutki edukacyjne. Esencja wyjazdów językowych do Hiszpanii to używanie języka w warunkach naturalnych ale też do komunikacji między ludźmi różnych narodów. Rozumiemy wyjazdy językowe jako sposób nabywania kompetencji językowych, ale też komunikacyjnych i międzykulturowych, tak ważnych w dzisiejszym świecie. Co ważniejsze, wyjazdy językowe procentują również po powrocie do kraju. Takich wrażeń po prostu się nie zapomina. Udostępniając użytkownikom naszą stronę ze wszystkimi możliwymi informacjami na temat turystyki językowej nie tylko ułatwiamy organizacje wyjazdów do Andaluzji, ale również wspieramy lektorów i nauczycieli języka hiszpańskiego w ich codziennej pracy - dodaje Maciej Grabowski.
Pomysłodawcą idei jest powołana przez Rząd Autonomiczny Regionu Andaluzji Agencja Promocji Regionu Andaluzji Extenda, która od wielu lat zajmuje się promocją andaluzyjskiego sektora nauczania języka hiszpańskiego dla obcokrajowców.