Wizz Air przez kilka miesięcy latał z portu Warszawa-Modlin po jego otwarciu w 2012 r. Po wykryciu usterek w pasie startowym i koniecznym zamknięciu portu, przeniósł się na Lotnisko Chopina i przez 13 lat do Modlina nie wrócił. Od tamtej pory podwarszawskie lotnisko stało się bastionem dla Ryanaira, który rozwinął się tam do poziomu nawet 3,5 mln pasażerów rocznie.

11 nowych tras do 8 krajów

"Po udanych negocjacjach, rozmowach i uzgodnieniach z zarządem lotniska w Modlinie, od grudnia stacjonować tam będą dwa nowe samoloty Airbus A321neo. Pierwszy samolot od 1 grudnia, drugi od połowy grudnia. Dzięki temu zaoferujemy 11 nowych tras do ośmiu krajów" - powiedział podczas konferencji prasowej Roland Tischner, Wizz Air Hungary Operations Officer.

Reklama
Reklama

Nowe miejsca pracy

Podpisanie umowy spowoduje również powstanie ponad 80 nowych miejsc pracy na lotnisku Warszawa-Modlin. Wizz Air w 2024 przewiózł ok. 63 mln pasażerów, a w 2025 roku planuje 15-20 proc. wzrost wydajności. "W 2025 roku planujemy przewieźć 75 milionów pasażerów. To o około 20 proc. więcej niż w poprzednim roku" - dodał Roland Tischner.