Największą atrakcją przejazdu Ekspresem Lodowcowym jest wspaniała sceneria oglądana z dużych, panoramicznych okien pociągu. Podczas 7,5-godzinnej podróży między St. Moritz iZermatt każdy znajdzie coś dla siebie.
Dla entuzjastów kolei, podziwiających techniczne osiągnięcia ludzkości, jest to odcinek pomiędzy Preda i Bergün z labiryntem krętych tuneli i zachwycających wiaduktów, z wiaduktem Landwasser w dolinie Albula oraz mechanizmem zębatkowym umożliwiającym pociągowi pokonanie najwyższego punktu podróży, przełęczy Oberalp (2033 m).
Miłośnicy natury obserwować mogą ciągle zmieniające się krajobrazy: od soczyście zielonych dolin po niebezpieczne klify szwajcarskiego Grand Canyon, wzdłuż alpejskich jezior na przełęczy Oberalp, przez malownicze wioski Goms, po klejnot w koronie, jakim jest niezapomniany widok szczytu Matterhorn w Zermatt.
W Ekspresie Lodowcowym zachwyceni będą również miłośnicy dobrego jedzenia. Świeże posiłki przygotowywane są w wagonie restauracyjnym i serwowane pasażerom na miejscu na białym obrusie, w porcelanowej zastawie i z najlepszymi sztućcami. Goście mogą zamówić grappę lub koniak, a kelnerzy naleją alkohol do małych kieliszków z wysokości co najmniej jednego metra.
Pierwszy Ekspres Lodowcowy wyruszył w podróż z Zermatt do St. Moritz 25 czerwca 1930 roku. W przeszłości przed zimą linia pomiędzy Oberwald i Realp była demontowana, a most Steffenbach - składany. Od momentu otwarcia tunelu Furka w 1982 roku Ekspres Lodowcowy może kursować przez cały rok.