Podróżujący w wakacje koleją będą się mogli dostać bezpośrednio do miasta pod Giewontem m.in. z Gdyni, Poznania czy Warszawy. Z uwagi na trwającą kompleksową przebudowę stacji końcowej w Zakopanem pociągi będą kończyły bieg na tymczasowej stacji zlokalizowanej ok. 1 km przed dotychczasowym dworcem.
Tymczasowa stacja w Zakopanem będzie dostosowana do obsługi podróżnych. Będą kasy biletowe, poczekalnia, toalety, schody i dogodne dojścia oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Takie rozwiązanie jest przygotowywane w porozumieniu z Urzędem Miasta Zakopane i z przewoźnikami. Pozwala ono na sprawną przebudowę stacji Zakopane oraz budowę parkingów, przebudowę ulic i budowę placu komunikacyjnego – poinformowała PAP Dorota Szlachta z biura prasowego PKP PLK.
Podróżni wysiadający na tymczasowej stacji kolejowej będą mogli dostać się do centrum Zakopanego komunikacją autobusową. Urząd Miasta analizuje obecnie różne możliwości w zakresie takiej komunikacji.
Zakończenie prac na trasie kolejowej do Zakopanego, w tym m.in. uruchomienie zmodernizowanej stacji końcowej, planowane jest na drugą połowę 2023 r. W efekcie wielobranżowych prac, na które składały się przebudowa i remonty torowiska czy modernizacja stacji i przystanków kolejowych, podróże do stolicy Tatr mają być szybsze i sprawniejsze. Czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad dwie godziny.
Inwestycja PKP Polskich Linii kolejowych S.A. na kolejowej zakopiance realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane”, na który przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
autor: Szymon Bafia