NASK ostrzega przed kampanią, w której oszuści starają się przejąć konta i pieniądze internautów korzystających z serwisu Booking.com.
Jak działają oszuści?
Wyjaśniono, że przestępcy wykorzystują przejęte wcześniej konta obiektów oferowanych w serwisie Booking.com, a następnie używając zdobytych w ten sposób danych przesyłają wiadomości do osób, które zarezerwowały w nich noclegi. W przesłanej wiadomości informują o konieczności potwierdzenia rezerwacji, grożąc jej anulowaniem.
NASK podkreśla, że link zawarty w wiadomości przenosi do strony podszywającej się pod Booking.com, dzięki której oszuści wyłudzają dane logowania do serwisu oraz pieniądze (poprzez prośbę o podanie danych karty płatniczej lub żądanie, by wykonać przelew).
Jak się uchronić przed oszustwem?
Eksperci wskazują, że by uchronić się przed szkodliwymi skutkami, najpierw trzeba uważnie sprawdzić adres strony, na której się logujemy. Podkreślono, że w omawianym przypadku przygotowano domenę podobną do prawdziwego adresu internetowego serwisu, ale uważniejsze sprawdzenie ujawnia fałszerstwo.
NASK przypomina, że podejrzane strony należy zgłosić poprzez incydent.cert.pl.