Od 30 września rozpoczynamy ponowie prowadzenie operacji lotniczych w Modlinie. Z Modlina obsługujemy obecnie 26 tras i w tym roku chcemy przewieźć licząc łącznie Warszawę i Modlin 1,3 mln pasażerów - poinformował Cawley podczas konferencji prasowej
Dodał, że wraz z powrotem do Modlina linia otwiera nowe połączenia. Cztery razy w tygodniu będą latać samoloty do Alicante oraz do Salonik. Ryanair planuje także znaczące zwiększenie ilości lotów na najbardziej atrakcyjnych kierunkach jak np. po 4 więcej do Londynu i Oslo.
W tym roku chcemy globalnie przewieźć 81 mln pasażerów, z czego ok. 6 mln w Polsce. Inwestujemy również w nową flotę, zamówiliśmy 175 nowych samolotów. W ciągu najbliższych lat może dać ok. 3tys. nowych miejsc pracy, możliwe, że część także w Polsce - podkreślił Cawley.
Wiceprezes sprecyzował, że chodzi o plany utworzenia kolejnej, po Wrocławiu i Krakowie, bazy w Polsce - w Modlinie. Jednak jest to jeszcze odległa przyszłość.
Mówimy o perspektywie kilku lat, obecnie mamy za mało samolotów. Może to się stać po zwiększeniu floty o zamówione 175 sztuk - podsumował Cawley.
W ciągu ostatnich 8 lat, Ryanair przewiózł 22,5 mln pasażerów do/z Polski. W lipcu 2012 r. Ryanair zaczął loty z Modlina, ale po zamknięcia drogi startowej z powodu złego stanu drogi startowej musiał przenieść operacje na Lotnisko Chopina. W lipcu 2013 r. lotnisko Modlin zostało ponownie otwarte, ale nie wszystkie linie lotnicze były zainteresowane powrotem na ten obiekt.
Według wstępnych szacunków, Modlin stracił ok. 30 mln zł. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin został otwarty w lipcu zeszłego roku. W założeniu miał obsługiwać tak zwane linie niskokosztowe. Swoje rejsy obsługiwały tam linie Wizzair i Ryanair. Wizzair zapowiedział kilka dni temu, że nie wróci do Modlina, a swą przyszłość wiąże z lotniskiem na warszawskim Okęciu.