Wiosną 2025 roku irlandzka linia zlikwiduje 22 trasy z Niemiec oraz wycofa się z trzech ważnych niemieckich lotnisk. Ryanair nie będzie już latać zDortmundu, Drezna i Lipska, hamburska siatka połączeń zmniejszy się aż o 60 proc. Cięcia obejmą również połączenia z Katowic i Krakowa do Dortmundu – jednych z najbardziej popularnych tras przewoźnika w Polsce. Oferta letnia zostanie ograniczona o 12 proc., co przekłada się na podaż 1,8 mln foteli - informuje portal Rynek Lotniczy.
Niemcy chcą nadrobić straty po pandemii poprzez duży wzrost opłat lotniskowych, czy różnych podatków, które nałożono na branżę z sektora transportowego. Politykę niemieckiego rządu otwarcie krytykuje prezes Lufthansy, argumentując, że kolejne ograniczenia rynkowe oznaczać będą utratę konkurencyjności. Taką politykę od dawna krytykował Ryanair.
Ryananir apeluje do Niemiec
Ryanair po raz kolejny wezwał Niemcy do natychmiastowych działań w celu obniżenia kosztów dostępu do lotnisk i naprawy niesprawnego systemu transportu lotniczego. Chodzi zniesienie podatku od ruchu lotniczego, obniżenia opłat za kontrolę ruchu lotniczego (wzrosły o 100 proc. od 2019 r.) odroczenie podwyżki o 50 proc. górnego pułapu opłaty za ochronę (od stycznia 2025 r.), aby Niemcy uniknęły dalszych cięć siatki połączeń w lecie przyszłego roku.