72 proc. badanych biur podróży jest zdania, że sytuacja polityczna w Afryce wpłynie negatywnie na ich funkcjonowanie. Jednak 90 proc. biur chce w tym sezonie rozszerzyć oferty dla klientów, a 68 proc. planuje nowe usługi i dotarcie do nowych klientów. Natomiast 42 proc. badanych będzie inwestować w sprzedaż usług przez internet - wynika z raportu Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor.

Reklama

33 proc. ankietowanych biur podróży planuje zatrudnić nowych pracowników, 27 proc. podejmie duże działania promocyjne, a 21 proc. zapowiada duże inwestycje. "Do Egiptu wyjeżdżało corocznie około 600 tys. Polaków, do Tunezji prawie 200 tys. Jesteśmy w światowej czołówce pod względem wyjazdów do tych krajów. Jednak sytuacja polityczna w tych krajach sprawiła, że znaczna część turystów obawia się tam wyjeżdżać. Biura podróży będą musiały znaleźć inne miejsca dla tych osób. Stąd tak duży odsetek biur planuje rozszerzanie ofert" - wyjaśnił prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak.

Dodał, że z tworzeniem nowych ofert wiążą się duże wydatki m.in. na działania promocyjne czy dodatkowych pracowników. Korsak powiedział PAP, że w tym sezonie Polacy coraz bardziej zainteresowani są wyjazdami m.in. do krajów śródziemnomorskich. "Coraz więcej Polaków decyduje się na wyjazdy m.in. do Turcji, ale też do Hiszpanii, Grecji i Włoch. Przybywa też tych, którzy urlop chcą spędzić w kraju" - powiedział Korsak.

Jak powiedział PAP prezes Polskiej Izby Turystyki, władze Egiptu czy Tunezji, w których doszło do napięć politycznych, będą starały się przywrócić wiarygodność wśród turystów. "Dlatego kraje te będą nadal obniżać ceny wyjazdów, aby przyciągnąć jak najwięcej turystów" - powiedział Korsak.

W związku ze zbliżającym się sezonem urlopowym, w 14. edycji Raportu BIG, przygotowanego przez BIG InfoMonitor, znalazł się specjalny dodatek dotyczący branży turystycznej. Badanie mierzy m.in. poziom bezpieczeństwa działalności gospodarczej i zbiera opinie przedsiębiorców w tym zakresie.