Organizowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną (POT) akcja "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" odbywa się dwa razy do roku poza głównym sezonem turystycznym, począwszy od 2016 r. i jest skierowana do branży turystycznej i turystów. W akcji biorą udział nie tylko hotele, pensjonaty, obiekty agroturystyczne, lecz także SPA, restauracje, muzea, teatry czy firmy transportowe, które oferują swoje usługi i atrakcje w cenie o połowę niższej niż normalnie.
W ostatni weekend listopada odbędzie się siódma edycja akcji, do której, jak powiedział w czwartek szef POT, zgłosiła się rekordowa liczba uczestników - ponad 1 tysiąc podmiotów.
Minister sportu i turystyki Witold Bańka mówił podczas konferencji prasowej, że do tej pory z akcji "weekend za pół ceny" skorzystało ponad 700 tys. turystów. W odpowiedzi na oczekiwania branży turystycznej chcemy podczas tej edycji zaprosić do Polski także turystów zagranicznych.
Andrzejczyk wyjaśnił, że inicjatywa promowana jest na dziewięciu rynkach, w tym m.in. na rynku białoruskim, czeskim, litewskim, niemieckim, rosyjskim czy szwedzkim. Ofertę dla gości z zagranicy przygotowała blisko połowa uczestników akcji.
Według wiceminister sportu i turystyki Anny Krupki, "weekend za pół ceny" stanowi skuteczny sposób na przedłużenie sezonu turystycznego. Dodała, że akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza. W pierwszej edycji - w 2016 roku skorzystało z niej 60 tys. osób; wiosną tego roku w akcji wzięło udział 185 tys. turystów.
Polska Organizacja Turystyczna jest jedną z kilkudziesięciu działających na świecie narodowych organizacji turystycznych. Jej celem jest promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego dla turystów, nowoczesnego, z wysokimi standardami usług i korzystnymi cenami. Działania na rzecz promocji i rozwoju turystyki polskiej POT prowadzi zarówno w kraju, jak i za granicą.