Z badania dla Travelplanet.pl opisywanego przez serwis turystyka.rp.pl wynika, że na wakacjach all inclusive choć raz w życiu było 33 proc. dorosłych Polaków. 59 proc. nigdy nie korzystało z takiej formy wypoczynku. 8 proc. odpowiedziało, że nie pamięta. Badani którzy nigdy nie skorzystali z all inclusive uzasadniali to tym, że po prostu nie korzystają z oferty biur podróży, a wakacje organizują sobie sami (45 proc. wskazań.). Niewiele mniej procent wskazań zyskała wysoka cena (42 proc.). Prawie jedna czwarta ankietowanych odpowiedziała, że nie lubi spędzać wakacji w hotelu, woli zwiedzanie.

Reklama

ZOBACZ kanał Dziennik.pl na WhatsAppie

Co przemawia za all inclusive?

Osoby, które wyjeżdżają na all inclusive najczęściej wskazują, że do wyboru tej opcji skłonił ich brak konieczności organizowania posiłków i napojów. Tak odpowiedziało 58 proc. ankietowanych. Drugim najczęściej wskazywanym powodem był komfort i wygoda (55 proc.). Na trzecim miejscu (42 proc.) znalazła się przystępna cena, niewiele wyższa albo taka sama jak w przypadku wczasów organizowanych samodzielnie. Po 37 proc. wskazań zyskały odpowiedzi takie jak: różnorodna kuchnia i duży wybór potraw dla całej rodziny oraz przewidywalny koszt wakacji.

Reklama

Z czym Polakom kojarzy się all inclusive?

Generalnie wczasy all inclusive kojarzą się badanym (zarówno tym, którzy na all inclusive jeżdżą, jak i tym, którzy nigdy nie byli) z:

  • brakiem ograniczeń w konsumpcji jedzenie i napojów bezalkoholowych - 48 proc.
  • beztroskimi wakacjami – 32 proc.
  • wysoką ceną – 23 proc.
  • dostępem do lepszej infrastruktury hotelowej niż w przypadku zwykłych wczasowiczów – 23 proc.
  • luksusowymi wczasami dla wybranych – 22 proc.
  • brakiem ograniczeń w konsumpcji alkoholu – 21 proc.
  • szpanem, podkreśleniem zamożności – 10 proc.
  • możliwością zachowania wydatków pod kontrolą – 8 proc.
  • niezapomnianymi wakacjami dla dzieci – 7 proc.
  • inne – 1 proc.

Aż 15 proc. ankietowanych odpowiedziała, że nie wie, nie zna terminu all inclusive.

Badanie przeprowadziła firma Research Partner na panelu badawczym ARIADNA od 14 do 17 czerwca 2024 roku, na ogólnopolskiej próbie 1049 osób w wieku 18+, dobranej według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.