Polacy od lat z chęcią wyjeżdżają na wczasy w te same miejsca - jak podaje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki - w czołówce niezmiennie pojawiają się Turcja, Grecja, Egipt, Hiszpania i Bułgaria. Do zagranicznych wojaży z pewnością zachęca gwarancja pogody, która jest mniej pewna nad Bałtykiem, oraz przystępne ceny - nieraz okazuje się, że koszt wyjazdu do nadmorskiego kurortu w Polsce jest podobny do zagranicznego urlopu.

Reklama

Na tygodniowe wczasy all inclusive w czerwcu można wyjechać już za 1299 zł - mówi Magda Plutecka-Dydoń, rzecznik Neckermann Polska, podkreślając, że w wielu przypadkach ceny są niższe niż w roku poprzednim, co jest wynikiem udanych negocjacji z hotelarzami. Opcja all inclusive zawierająca pełen pakiet usług nie jest już luksusem, a powoli staje się dla Polaków normą, szczególnie wśród rodzin z dziećmi. Dla nich prócz dogodnego położenia hotelu, bliskości plaży i szerokiej oferty fakultatywnej liczy się też obecność animatora posługującego się językiem polskim, co coraz częściej jest standardem w zagranicznych kurortach.

Istotna jest dla nas również szybkość dotarcia na miejsce - z raportu PZOT wynika, że coraz rzadziej decydujemy się na dojazd własny, co z pewnością jest konsekwencją chociażby wysokich cen paliw. Zdecydowanie najchętniej wybieramy podróż samolotem, ewentualnie autokarem.

Coraz więcej osób decyduje się także na wczesną rezerwację, która pozwala na dodatkowe bonusy cenowe i wybór oferty dostosowanej dokładnie do naszych wymagań. W poprzednich latach większym niż obecnie zainteresowaniem cieszyły się wycieczki last minute.

Jak zapewnia Plutecka-Dydoń z Neckermanna: Polscy klienci są coraz bardziej doświadczeni i mają coraz wyższe wymagania, stąd zainteresowanie ofertami profilowanymi (spełniającymi określone potrzeby klientów np. nurkowanie - przyp. red.). Nasi rodacy przodują także w wykupie wycieczek fakultatywnych - nie wystarczy nam leżenie na plaży, łączymy wypoczynek tradycyjny z aktywnym.

Bez zmian pozostaje to, że nieporównywalnie chętniej wyjeżdżamy latem niż zimą - dochody z wyjazdów letnich stanowią ponad 80 proc. zysków rynku turystycznego.